
DEFINITIE - Techniek waarbij, door het koppelen van computers aan het het telefoonnetwerk, het mogelijk wordt om gebruikers, zonder menselijke interventie, interactief, te woord te staan.
OMSCHRIJVING - IVR is een CTI-techniek die vandaag de dag niet meer is weg te denken uit een call center of uit customer contact centers. De beller kan door ...
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10074

Geautomatiseerd systeem dat reageert op een combinatie van spraak- en toetscommanco`s.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/10441

Geautomatiseerd systeem dat reageert op een combinatie van spraak- en toetscommanco's.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/11075
(IVR) (ITIL Serviceproductie) Een vorm van automatische gespreksverdeling die invoer van gebruikers zoals toetsaanslagen en gesproken commando's accepteert om de juiste bestemming voor inkomende telefoongesprekken te bepalen.
Gevonden op
https://encyclo.nl/lokaal/11407

Indien een IVR-systeem de functie van beantwoorden vervult spreekt men van een 'inbound' (inkomend) systeem. Organisaties kunnen kiezen om een IVR-systeem te integreren in hun telefooncentrale of om deze buiten de bedrijfsmuren te plaatsen in een zogenaamde 'hosted' of 'managed' IVR-oplossing.
Gevonden op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Interactive_voice_response
Geen exacte overeenkomst gevonden.